Archive for December 8th, 2009
Omega-3 acids are beneficial against bipolar disorder and depression. This is the conclusion of a study conducted by a scientific team at the Institute of Agronomic Research (INRA).
According to information from the newspaper this study that polyunsaturated fatty acids found in some foods such as walnut oil, certain fish such as tuna, salmon, sardines, mackerel, plants such as soya, etc., have already proven their properties to reduce cardiovascular risks.
In this new research as one of its authors comments Pierre Astorg were reviewed studies of the past 12 years, which has sought a relationship between “fish and bipolar disorder and depression.”
Among the studies audited highlights a study conducted in China, which measured the levels of Omega-3 in red blood cells of one hundred patients admitted to hospital after attempting suicide, and compared the results with those of patients admitted for an accident. In this Chinese study levels of eicosapentaenoic acid (EPA) and decosahexaenoico acid (DHA)-two types of omega-3-were higher than those of persons who had attempted suicide. Read the rest of this entry »